fredag 10 juni 2016

Ställplatser kontra Camping


Jag blev intervjuad en en reporter från Radio Kalmar, när jag besökte Västervik med min husbil.
Där jag försökte och vädja till Sveriges kommuner att förstå skillnaden med husbilslivet och campinglivet.
Detta är synnerligen aktuellt nu när husbils försäljningen ökar enort med 74000 husbilar bara i Sverige.


Länk till hur man ser på husbilsbesökare i Västervik Nyheter från P4 Kalmar 

Hela nyhetsinslaget i Radio Kalmar


Den lokala näringen, där det finns lokala centrum nära ställplatser gynnas av husbils åkarnas besök.
Något som Sveriges kommunledningar borde ta till sig.


Fler
Ställplatser
Olles filmer på  Youtube och bilder på Picasa
___________________________  
Jag har placerat min blogg i Kristianstad bloggkartan.se Läs även andra bloggares åsikter om : , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar